Obchodné podmienky

 

1. Prevádzkovateľ

1.1. Prevádzkovateľom osobných údajov podľa § 5 písm. o) zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) je Patrícia Moráviková - Signor Natur IČO: 50410598 so sídlom I. Vysočana 742/10, 971 01 Prievidza, Slovensko, zapísaná v Okresný úrad Prievidza (ďalej len: „prevádzkovateľ“).

1.2. Kontaktné údaje prevádzkovateľa:
Adresa: I. Vysočana 742/10, 971 01 Prievidza, Slovensko
Email: info@signornatur.sk, tel. +421 940 330 190

 

2. Všeobecné ustanovenia a pokyny

2.1. Nákup Tovaru je možný len prostredníctvom webového rozhrania e-shopu. Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť nám všetky informácie správne a pravdivo. Preto budeme považovať informácie, ktoré ste nám poskytli v Objednávke, za správne a pravdivé.

2.2. V Našom e-shope poskytujeme aj prístup k recenziám tovaru, ktoré vytvorili iní spotrebitelia. Autenticitu takýchto recenzií zabezpečujeme a kontrolujeme tak, že recenzie priraďujeme ku konkrétnym objednávkam, takže v našom internom systéme vidíme pri každej recenzii priradené ID Objednávky a dokážeme tak overiť a preukázať, že recenzia je od skutočného spotrebiteľa.

 

3. Priebeh objednávky

3.1. Pre dokončenie objednávky zákazník uvedie svoje kontaktné údaje pre účely odosielania tovaru.

Všetky objednávky, ktoré sú zakončené kliknutím na tlačítko „potvrdenie objednávky“, sú záväzné. Zákazník týmto potvrdzuje, že bol oboznámený s obchodnými, platobnými a reklamačnými podmienkami.

Zákazník po objednaní obdrží potvrdzujúci email, ktorého doručením dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy.

3.2. Zmluvu s nami možno uzavrieť len v slovenskom jazyku.

Zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom e-shopu, pričom náklady na použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie hradí kupujúci. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú platíte za používanie týchto prostriedkov (t. j. najmä za prístup na internet), takže nemusíte očakávať žiadne dodatočné náklady, ktoré by sme Vám účtovali nad rámec celkovej ceny. Odoslaním objednávky súhlasíte s naším používaním prostriedkov diaľkovej komunikácie.

 

Aby sme mohli uzavrieť zmluvu, musíte vytvoriť objednávku v e-shope. Tento návrh musí obsahovať nasledujúce informácie:

(a) Informácie o tovare, ktorý kupujete (v e-shope označíte tovar, o ktorého kúpu máte záujem, tlačidlom "Pridať do košíka");

b) informácie o cene, poštovnom, spôsobe úhrady celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia tovaru; tieto informácie sa zadávajú v rámci vytvárania Objednávky v rámci používateľského rozhrania e-shopu, pričom informácie o eene, poštovnom a celkovej cene sa poskytujú automaticky na základe tovaru, jeho doručenia a zvoleného spôsobu úhrady;


c) Vaše identifikačné a kontaktné údaje, ktoré nám slúžia na doručenie Tovaru, najmä Vaše meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo (iba pre kuriéra) a e-mailová adresa.

3.3. Počas vytvárania objednávky môže zákazník tieto údaje meniť a kontrolovať až do jej dokončenia. Po vykonaní kontroly stlačením tlačidla "Skontrolovať objednávku" bude Objednávka dokončená. Pred stlačením tlačidla "Zaplatiť" alebo "Dokončiť objendávku" však musíte potvrdiť, že ste si prečítali tieto Obchodné podmienky a súhlasíte s nimi, inak nebude možné objednávku dokončiť. Na potvrdenie a vyjadrenie súhlasu slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla "Zaplatiť" a zaplatení objednávky alebo "Dokončiť objendávku" sa všetky vyplnené informácie odošlú priamo nám.

3.4. Vašu objednávku potvrdíme čo najskôr po jej doručení správou zaslanou na vašu e-mailovú adresu uvedenú v objednávke. Potvrdenie Objednávky predstavuje uzavretie zmluvy medzi nami a vami.

3.5. Vo výnimočných prípadoch sa môže stať, že Vašu objednávku nebudeme môcť potvrdiť. Patria sem situácie, keď tovar nie je k dispozícii alebo keď si objednáte viac tovaru, ako sme schopní dodať. Informáciu o maximálnom počte tovaru vám však vždy vopred poskytneme v rámci e-shopu a nemala by vás prekvapiť. V prípade, že existuje akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme objednávku potvrdiť, budeme vás kontaktovať a zašleme vám ponuku na uzavretie zmluvy v podobe zmenenej oproti objednávke. V takom prípade bude zmluva uzatvorená v okamihu, keď našu ponuku potvrdíte.

3.6. V prípade, že je v e-shope alebo v objednávke uvedená zjavne nesprávna cena, nie sme povinní vám tovar za túto cenu dodať, a to ani v prípade, že ste obdržali potvrdenie objednávky, a teda zmluva bola uzatvorená. V takejto situácii Vás budeme bezodkladne kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzatvorenie novej zmluvy v zmenenej podobe oproti objednávke. V takom prípade bude nová zmluva uzatvorená v okamihu, keď našu ponuku potvrdíte. Za zrejmú chybu v cene sa považuje napríklad situácia, keď cena nezodpovedá cene obvyklej u iných predajcov alebo chýba či bola vynechaná číslica.

3.7. V prípade uzavretia zmluvy ste povinný zaplatiť celkovú cenu.

3.8. V niektorých prípadoch vám umožníme využiť zľavu na nákup tovaru. Aby bola zľava poskytnutá, musíte vyplniť údaje o zľave do preddefinovaného poľa "Zľavový kód" v rámci návrhu objednávky. Ak tak urobíte, tovar vám bude poskytnutý so zľavou.

 

4. Cena a výhrada vlastníctva

4.1. Cena je vždy uvedená v e-shope, v návrhu objednávky a samozrejme v zmluve. V prípade rozporu medzi cenou uvedenou za tovar v rámci e-shopu a cenou uvedenou v návrhu objednávky platí cena uvedená v návrhu objednávky, ktorá sa vždy zhoduje s cenou v zmluve. V rámci návrhu objednávky je uvedená aj cena za dopravu, resp. podmienky, za ktorých je doprava bezplatná.

Celková Cena je uvedená vrátane DPH vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom.

4.2. Vlastnícke právo k tovaru na vás prejde až po zaplatení celkovej ceny a prevzatí tovaru. V prípade platby bankovým prevodom je celková cena uhradená pripísaním na náš účet, inak je uhradená v okamihu platby.

 

5. Platba za tovar

5.1. Platba je možná nasledujúcimi spôsobmi:

  • platba prostredníctvom platobnej brány ComGate, bankovým prevodom Sepa
  • online bankovým prevodom prostredníctom internetového bankovníctva (Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, VÚB Banka)
  • expresným prevodom službou Apple Pay a Google Pay alebo službou PayPal
  • prevodom na účet (alebo zloženkou na pošte)

Poskytovateľom platobnej brány je spoločnosť:

ComGate Payments, a.s.
Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel: +420 228 224 267
https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana

    5.2. Faktúra bude vystavená elektronicky po vybavení Vašej objednávky a bude vám zaslaná na vašu e-mailovú adresu. Faktúra bude tiež fyzicky priložená k tovaru.

     

    6. Doprava

    6.1. Tovar zasielame prostredníctvom doručovacej služby DPD. Doprava je možná nasledujúcimi spôsobmi:

     

    1. Na vlastnú adresu

    • doručenie nasledujúci deň po expedícii
    • balík je doručený priamo na adresu príjemcu, ten je kontaktovaný interaktívnou SMS a e-mailom
    • v prípade nezastihnutia je balík uložený s možnosťou objednania opakovaného doručenia na adresu príjemcu zdarma
    • suma podľa váhy zásielky sa vypočíta pred potvrdením dopravy, zvyčajne však 3,50 eur

      2. Do výdajného miesta DPD Pickup

      • doručenie nasledujúci deň po expedícii
      • suma podľa váhy zásielky sa vypočíta pred potvrdením dopravy, zvyčajne však 4,30 eur

      3. Osobným prevzatím na našom odbernom mieste (po dohode)

         

        DPD na vlastnú adresu 4,30 eur
        DPD PickuUp / PickUp Station 3,50 eur
        Osobný odber na adrese v Prievidzi zdarma

         

        7. Doručenie tovaru

        7.1. K expedícii tovaru dochádza najskôr v deň objednávky, priemerne 2. či  3.pracovný deň od objednávky, veľmi výnimočne nasledujúce pracovné dni. Dátum dodania nie je možné deklarovať, v prípade zdržania objednávky o viac než 7 pracovných dní dodávateľ podá podnet na preskúmanie a získanie informácie o dôvode zdržania, prípadne o možnom urýchlení vybavenia objednávky.

        Tovar je možné dodať len v rámci Slovenskej republiky.

        7.2. Po prevzatí tovaru od dopravcu ste povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek závad to bezodkladne oznámiť dopravcovi a nám. V prípade, že sa na obale vyskytne akákoľvek vada, ktorá svedčí o neoprávnenej manipulácii a vniknutí do zásielky, nie je Vašou povinnosťou tovar od prepravcu prevziať.

        7.3. V prípade, že porušíte svoju povinnosť prevziať tovar, s výnimkou prípadov uvedených v odseku vyššie, nebude to mať za následok porušenie našej povinnosti dodať Vám tovar. Zároveň Vaše neprijatie tovaru nebude znamenať odstúpenie od zmluvy medzi nami a Vami. V takomto prípade však máme právo odstúpiť od Zmluvy z dôvodu Vášho podstatného porušenia zmluvy alebo tovar uskladniť, za čo máme od Vás nárok na úhradu vo výške dvojnásobku dopravy za tovar. Ak sa rozhodneme odstúpiť od zmluvy, odstúpenie od zmluvy nadobudne účinnosť dňom, keď Vám doručíme odstúpenie od zmluvy. Odstúpenie od zmluvy nemá vplyv na prípadný nárok na zaplatenie poplatku za dopravu alebo na náhradu škody.

        7.4. Ak z dôvodov na Vašej strane dôjde k opakovanému dodaniu tovaru alebo k jeho dodaniu iným spôsobom, ako bolo dohodnuté v zmluve, je Vašou povinnosťou uhradiť nám náklady spojené s takýmto opakovaným dodaním. Platobné údaje na úhradu týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.

        7.5. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na vás v okamihu jeho prevzatia. V prípade, že tovar neprevezmete, s výnimkou prípadu v čl. 7.3., nebezpečenstvo škody na Tovare na vás prechádza v okamihu, keď ste mali možnosť Tovar prevziať, ale z dôvodov, ktoré ste nemohli ovplyvniť, ste ho neprevzali. Prechod nebezpečenstva škody na tovare znamená, že od tohto momentu znášate všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením alebo akýmkoľvek znehodnotením tovaru.

        7.6. V prípade, že tovar nie je v e-shope uvedený ako skladom a bola uvedená orientačná doba dostupnosti, budeme vás vždy informovať v prípade:
        a) mimoriadneho výpadku vo výrobe tovaru a vždy Vám poskytneme novú predpokladanú dobu dostupnosti alebo informáciu o tom, že tovar nie je možné dodať;
        b) omeškania dodávky tovaru od nášho dodávateľa a vždy Vám oznámime novú očakávanú dobu dodania.

         

        Práva vadného plnenia

        7.1. Zaručujeme, že v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare podľa článku 7.5. Podmienok:

        a) Zaväzujeme sa, že Vám tovar dodáme v požadovanej kvalite, množstve a bez vád;
        b) Zodpovedáme za vady, ktoré má tovar pri jeho prevzatí. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedáme za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena;
        c) Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia tovaru z Vašej strany;
        d) Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru z Vašej strany;
        e) Vaše práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich neuplatníte v záručnej dobe. Avšak práva zo zodpovednosti za vady pri tovare, ktorý sa rýchlo kazí, musíte uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak Vaše práva zaniknú;
        7.2. Zaručujeme, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru podľa čl. 7.5. Podmienok je tovar bez vád, najmä, že:

        a) má vlastnosti, ktoré sme si s Vami dohodli, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré sme pri popise tovaru uviedli, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu Tovaru očakávať;

        b) je vhodný na účely, ktoré sme uviedli alebo na účely, ktoré sú pre tovar tohto typu obvyklé;

        c) zodpovedá akosti alebo vyhotoveniu dohodnutej vzorky, ak bola kvalita alebo vyhotovenie stanovené podľa vzorky;

        d) je v zodpovedajúcom množstve a hmotnosti;

        e) spĺňa požiadavky na neho kladené osobitnými právnymi predpismi;

        f) nie je zaťažené právami tretích strán.

         

        7.3. Podmienky uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie)

        Ak je Vám tovar doručený v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, žiadame Vás, aby ste takýto tovar od dopravnej spoločnosti nepreberali a aby ste nám túto skutočnosť bezodkladne oznámili na telefónnom čísle +421 919 223 605 alebo e-mailom na info@signornatur.sk. V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) ste povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa čl. 7.7. nižšie. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti tovaru, nebudeme prihliadať.

        7.4. Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté vady), ste povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 7.7. nižšie bez zbytočného odkladu po tom, čo ste vadu na tovare zistili, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.

        7.5. Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady tovaru a vady spôsobené mechanickým poškodením. Právo zo zodpovednosti za vady nemôžete uplatniť najmä na vady spôsobené opotrebením, mechanickým poškodením, používaním tovaru v nevhodných podmienkach a pod.

        7.6. Nie ste oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak ste o vade vedeli pred prevzatím tovaru, resp. sme Vás na ňu upozornili alebo Vám z toho dôvodu bola poskytnutá primeraná zľava z ceny tovaru. 

         

        Uplatnenie práva zo zodpovednosti za škodu (reklamácie)

        7.7. V prípade, že bude mať tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa čl. 7.2., môžete nám takú vadu oznámiť a uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (teda tovar reklamovať) zaslaním e-mailu, či listu na naše adresy uvedené pri údajoch Prevádzkovateľa v čl. 1, prípadne osobne na našej prevádzkarni. Pre reklamáciu môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z našej strany, ktorý tvorí prílohu č. 1 Podmienok a stiahnuť si ho môžete tu: Príloha č.1 - Formulár pre reklamáciu  

        7.8. Vo Vašom oznámení, ktorým si uplatňujete reklamáciu uveďte predovšetkým popis vady tovaru a Vaše identifikačné údaje, vrátane e-mailu, na ktorý mate záujem dostať vyrozumie o spôsobe vybavenia reklamácie, a tiež uveďte, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady, špecifikovaných v bode 7.18. až 7.22., si uplatňujete.

        7.9. Pri uplatnení reklamácie nám predložte aj doklad o kúpe tovaru (faktúru), a to za účelom preukázania jeho kúpy u nás, inak nie sme povinní Vašu reklamáciu uznať.

        7.10. Za deň začatia reklamačného konania považujeme deň doručenia vadného tovaru spolu s príslušnými dokladmi (podľa bodu 7.9.). V prípade, ak je Vaše podanie, ktorým si uplatňujete reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod.), písomne, najmä e-mailom si od Vás vyžiadame doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia Vášho doplneného podania.

        7.11. Ak nedoplníte podanú reklamáciu v zmysle bodu 7.10. tohto článku bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia našej výzvy podľa bodu 7.10. tohto článku, budeme považovať Vaše podanie za neopodstatnené. 

         

        Vybavenie reklamácie 

        7.12. Na základe Vášho rozhodnutia, ktoré z práv podľa § 622 a § 623 zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) (špecifikovaných v bode 7.15. až 7.19.) uplatňujete, určíme spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia Vašej reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Vašej reklamácie.

        7.13. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, reklamáciu vybavíme ihneď, v odôvodnených prípadoch môžeme reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie máte právo od zmluvy odstúpiť alebo máte právo na výmenu tovaru za nový tovar, ak je to možné.

        7.14. O vybavení reklamácie sme povinní Vám vydať písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a o jej vybavení Vás budeme informovať prostredníctvom e-mailu. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašleme Vám opravený Tovar alebo Tovar vymeníme za nový tovar alebo Vám vrátime zaplatenú Cenu Tovaru, ak sa nedohodneme inak. 

        7.15. O vybavení reklamácie sme povinní Vám vydať písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a o jej vybavení Vás budeme informovať prostredníctvom e-mailu. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašleme Vám opravený Tovar alebo Tovar vymeníme za nový tovar alebo Vám vrátime zaplatenú Cenu Tovaru, ak sa nedohodneme inak. 

        7.16. Namiesto odstránenia vady môžete požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu tejto súčasti, a to v prípadoch ak Nám tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na Cenu Tovaru alebo závažnosť vady.

        7.17. Namiesto odstránenia vady tovaru môžeme vždy vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak Vám to nespôsobí závažné ťažkosti.

        7.18. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby ste tovar mohli riadne užívať ako tovar bez vady, máte právo na výmenu tovaru alebo máte právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva Vám prislúchajú, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale nemôžete pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.

        7.19. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, máte právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

        7.20. Reklamáciu vybavíme odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia (tovaru) alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.

        7.21. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a reklamácia tovaru sa riadi ustanovením § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), a zákonom č. 102/2014 Z. z.  o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“).

        7.22. Ak si uplatníte reklamáciu tovaru:

        a) počas prvých 12 mesiacov od kúpy tovaru, môžeme Vašu reklamáciu zamietnuť len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia od Vás nebudeme vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie Vám poskytneme najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie;


        b) po 12 mesiacoch od kúpy a takúto reklamáciu sme zamietli, v doklade o vybavení reklamácie uvedieme, komu môžete zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak zašlete tovar na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znášame my bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak preukážete odborným posúdením našu zodpovednosť za vadu tovaru, môžete si reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Sme povinní Vám uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

        7.23. V prípade, že ste podnikateľom, je Vašou povinnosťou oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli zistiť, najneskôr však do 3 dní od prevzatia tovaru.

        7.24. V prípade, že ste spotrebiteľ, máte právo uplatniť práva zo zodpovednosti za vady, ktoré sa vyskytnú pri spotrebnom tovare v lehote 24 mesiacov od prevzatia tovaru.

        7.25 Týmto sme Vás riadne poučili o Vašich  právach, ktoré Vám vyplývajú z § 622 a z § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Uzatvorením Zmluvy potvrdzujete, že ste mali možnosť prečítať si podmienky reklamácie tovaru.

         

        8. Odstúpenie od zmluvy

        8.1. Zákazník má možnosť odstúpenia od zmluvy na základe zákona č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku. K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi nami a Vami od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.

        8.2. Zákazník môže zrušiť svoju objednávku a tovar vrátiť do 14 dní z akéhokoľvek dôvodu alebo bez udania dôvodu. Lehota 14 dní sa počíta od dátumu prevzatia tovaru zákazníkom. Tovar sa považuje za prevzatý okamihom, keď spotrebiteľ (alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru. Od zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na naše adresy uvedené v čl. 1 Prevádzkovateľ). Pre odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z našej strany, ktorý tvorí prílohu č. 2 Podmienok a stiahnuť si ho môžete tu: Príloha č. 2 - Formulár pre odstúpenie od zmluvy.

        8.3. Ani ako spotrebiteľ však nemôžete od zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom zmluvy:

        a) predaj tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý nemôžeme ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy;

        b) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzatvorenia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré nemôžeme ovplyvniť;

        c) predaj tovaru, ktorý bol zhotovený podľa vašich osobitných požiadaviek, ktorý bol vyrobený pre Vás na mieru alebo tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa;

        d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze a tovar, ktorý bol po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným;

        e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;

        f) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak došlo k porušeniu pôvodného obalu;

        g) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale;

        h) poskytovanie elektronického obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s Vašim predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a my sme Vám oznámili, že nemáte právo na odstúpenie od zmluvy.

        8.4. Lehota na odstúpenie podľa čl. 8.2 Podmienok sa považuje za zachovanú, ak nám v jej priebehu odošlete oznámenie, že od zmluvy odstupujete.

        8.5. V prípade odstúpenia od zmluvy Vám bude cena vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než nám tovar vrátite či preukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť nám. Tovar nám prosím vracajte čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu.

        8.6. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 8.2 Podmienok ste povinní v lehote do 14 dní od odstúpenia nám tovar zaslať, odovzdať tovar nám alebo nám poverenej osobe na prevzatie tovaru, pričom  nesiete náklady na vrátenie tovaru k nám. To neplatí ak sa dohodneme, že si tovar vyzdvihneme osobne alebo prostredníctvom nami poverenej osoby. Lehota je zachovaná, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Vy máte naopak nárok na to, aby sme Vám vrátili cenu za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania tovaru, ktorý sme pre dodanie tovaru ponúkali. 

        8.7. Za škodu zodpovedáte v prípadoch, kedy bude tovar poškodený v dôsledku Vášho nakladania s ním inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu Vám v takom prípade vyúčtujeme potom, čo nám tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní.

        8.8. Od zmluvy sme oprávnený odstúpiť aj v prípade, ak ste tovar neprevzali do 5 pracovných dní odo dňa, keď Vám vznikla povinnosť tovar prevziať.   

        8.9. Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, vrátiť objednaný tovar a nebudú mu vrátené peniaze v týchto prípadoch:

        • tovar je očividne poškodený (poškodenie nebolo ohlásené ihneď po prevzatí zásielky od kuriéra / vyzdvihnutí z DPD PickUp alebo DPD station)
        • tovar je očividne použitý
        • po odvážení balenia, váha tovaru neodpovedá plnej váhe nového tovaru, to znamená, že tovar bol použitý

        9. Zrušenie objednávky dodávateľom

        9.1. Zrušenie objednávky dodávateľom je možné len v týchto výnimočných prípadoch:

        • neprebehla platba za tovar
        • objednávka je falošná
        • tovar nie je na sklade a nie je možné zaistiť ho alternatívne

        Posledný bod zahŕňa dôvody vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia našich povinností zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého nášho úsilia, ktoré možno od nás spravodlivo požadovať, nie sme schopní Vám tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V týchto prípadoch sme povinní Vás o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť Vám už uhradenú celkovú cenu za tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od zmluvy. Uhradenú celkovú cenu za Tovar Vám vrátime rovnakým spôsobom akým ste celkovú cenu uhradil Vy, pričom tým nie je dotknuté právo sa s Vami dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým Vám nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. 

        9.2. O zrušení objednávky je zákazník informovaný.

         

        10. Podávanie podnetov a sťažností

        10.1. Ako spotrebiteľ ste oprávnení podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: info@signornatur.sk

        10.2. O posúdení podnetu alebo sťažnosti Vás budeme informovať e-mailom zaslaným na Váš e-mail.

        10.3. Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre trenčiansky kraj, so sídlom:Hurbanova 2944/59, 911 01 Trenčín, Slovensko, tel. č. +421 32/640 01 09.

        10.4. Podnet na vykonanie kontroly, ak nie ste spokojní s vybavením Vášho podnetu alebo sťažnosti môžete podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.

         

        11. Alternatívne riešenie sporu so spotrebiteľmi

        11.1. Máte právo obrátiť sa na nás so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: info@signornatur.sk, ak nie ste spokojní so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu alebo ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva. Ak odpovieme na Vašu žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).

        11.2. Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

        11.3. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.

        11.4. Ďalej máte právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, resp. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

         

        12. Záverečné ustanovenia

        12.1. Všetku písomnú korešpondenciu si s Vami budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená v čl.1 Prevádzkovateľ. My budeme doručovať korešpondenciu na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v zmluve alebo cez ktorú ste nás kontaktovali.

        12.2. Zmluvu je možné meniť len na základe našej písomnej dohody. My sme však oprávnení zmeniť a doplniť tieto Podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených zmlúv, ale len zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny alebo Vám na základe zmluvy máme dodávať tovar pravidelne a opakovane. Informácie o zmene Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred účinnosťou tejto zmeny. Pokiaľ od Vás do 14 dní od zaslanie informácie o zmene nedostaneme výpoveď uzatvorenej zmluvy na pravidelné a opakované dodávky tovaru, stávajú sa nové podmienky súčasťou našej zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku tovaru nasledujúcu po účinnosti zmeny. Výpovedná doba v prípade, že výpoveď podáte je 2 mesiace.

        12.3. V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, máme my aj vy právo od zmluvy odstúpiť.

        12.4. Prílohou Podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

        12.5. Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u nás, ale nie je Vám prístupná. Vždy však tieto Podmienky a potvrdenia objednávky so zhrnutím objednávky dostanete e-mailom a budete teda mať vždy prístup k zmluve aj bez Našej súčinnosti. Odporúčame vždy potvrdenie objednávky.

        12.6. Na našu činnosť sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji  na diaľku.

        12.7. Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 9. októbra 2023.

        Prevádzkovateľ portálu signornatur.sk a dodávateľ si vyhradzujú právo na zmenu obchodných podmienok. Tie vstupujú do platnosti v okamihu uverejnenia. Objednávky podané pred zmenou obchodných podmienok sa riadia podmienkami platnými v dobe objednávky.